Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Babiš, pivko, Eidam i sandále s ponožkama. Studentka vymyslela speciální české emotikony

 
čtvrtek, 11. července 2019, 07:55

Jedinečné emotikony, který jsou jako dělané na míru Čechům. Tak s tím přišla umělkyně, ilustrátorka a designérka Soňa Juríková při svém studiu v Bratislavě. A Čechy vystihla skvěle. Dokázala ztvárnit smaženku, skřítka Františka a dokonce i Cimrmana.

Studentka Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě přišla v rámci projektu Czemoji s opravdu ojedinělým nápadem. Všechny smajlíky, zvířátka, srdíčka, a prostě celosvětově použitelné emotikony, zpestřit symboly ryze typickými pro Čechy. 

„Czemoji jsou emotikony pro každého správného Čecha,“ uvádí Soňa Juríková na svém webu. Jako první o tomto nápadu informoval server CzechDesign a díky sociálním sítím se zprávy o Czemoji bleskově šíří.

Aby taky ne! Jsou vtipné, trefné, prostě geniální. S ní už může každej Čech skvěle skrze mobil i noťas popsat situace, na které doposud emotikony nestačily. „Využije je opravdu každý - ať již nadává na politiku, plánuje výlet nebo píše nákupní seznam,“ informuje autorka.

No posuďte sami, nechyběl vám snad někdy obrázek kofoly nebo třeba sandálů s ponožkama? A co třeba Andreje Babiše i s řepkou... O osobnosti obecně není mezi navrženými emotikonami nouze. Najdete zde i další politiky jako Václava Havla, Tomáše G. Masaryka nebo Miloše Zemana. A samozřejmě nesmí chybět takovej Jarda Jágr. Další emotikony i tvorbu autorky můžete vidět na jejím webu www.sonajurikova.com. 

Těchto typiše čechyše emotikon není málo. Soňa Juríková jich navrhla skoro dvě stovky. „Sada obsahuje kolem 180 emotikon a práce vznikla v roce 2019 v Typolabu na VŠVU v Bratislavě pod vedením Pala Bálika,“ komentuje Juríková.

Napsal(a) Denisa Albaniová | Foto sonajurikova.com

Kam dál?

Plzeň připravuje další úpravy pláže Ostende u Boleveckého rybníka

středa, 10. července 2019, 15:24

Větší pohodlí, prostor pro odpočinek a sport i modernější zázemí chce nabídnout Plzeň rekreantům u nejoblíbenějšího rybníka ve...

Divoká zvířata do šapitó nepatří, kampaň chce Cirkusy bez zvířat!...

středa, 10. července 2019, 11:52

Téma cirkusů hýbe v posledních měsících českou společností. A to i díky iniciativě organizace Svoboda zvířat, která se pustila do...

Inspekce dala milionovou pokutu masokombinátu za nakládání s vodou

středa, 10. července 2019, 07:13

Milionovou pokutu uložili inspektoři České inspekce životního prostředí (ČIŽP) v Plzni společnosti Maso Brejcha s.r.o....

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Milion chvilek považuji za parodii na Občanské fórum, říká mluvčí Jiří Ovčáček. Kandidaturu na prezidenta nevylučuje

„Praha je díky prázdninám prázdná. Přijel jsem dřív, než jsem čekal,“ začal prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček po podání ruky před rozhovorem. Na hausbót na Císařské louce v Praze totiž dorazil se slušným předstihem. Z původně plánovaných čtyřiceti minut povídání se setkání protáhlo na téměř dvojnásobek. Kromě uvolněných témat se bývalý novinář a dnes asi nejkontroverznější mluvčí v tuzemsku rozpovídal také o tom, za jakých okolností by byl ochoten kandidovat na prezidenta a proč nemůže přijít na jméno spolku Milion chvilek.

Pamětní bankovky s Karlem Gottem lidé vykoupili během čtyř hodin. Při čekání ve frontách musela zasahovat i policie

V Praze se včera prodávaly pamětní eurobankovky s portrétem zpěváka Karla Gotta. K výročí jeho 80. narozenin vydala společnost Nunofia celkem 5 tisíc bankovek s nominální hodnotou nula euro. Ve frontách na ně čekaly tisíce lidí. Vyprodány byly během zhruba čtyř hodin. Den po vyprodání se cena bankovek v aukcích pohybuje v řádech tisíců korun.

Lidé si zvykají na vratné kelímky. Podnikům ale přibyla práce

Letní večery lákají na budějcký Sokolák spoustu lidí. Například v kavárně Coffe on the go nebo v klubu K2 už ale nedostanete drink do klasického jednorázového kelímku, ale do vratného. I když je na něj záloha padesát korun, lidé si pomalu zvykají. Podle ankety na Budějcké Drbně o zavedení vratných kelímků je patrné, že lidé nápad kvitují, a mají z něho radost i samotní majitelé podniků. Jejich realizace a následná cesta k zákazníkovi, ale není jednoduchá a jsou s ní spojené i trable.