Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Po zrušené točce tramvají v Plzni vznikne vstupní brána do parku

 
úterý, 9. července 2019, 14:13

Plocha po zrušené točce tramvají na Borech se stane novou vstupní branou do Borského parku. Vzniknou na ní moderní nízkopodlažní objekty s občerstvením, půjčovnou sportovních potřeb, veřejné toalety a podobně, jako výstavní prvek by mohly částečně zůstat zachovány tramvajové koleje. Počítá s tím studie, která byla v roce 2014 projednána s veřejností. Nyní dostal projekt na starost Odbor investic Magistrátu města Plzně, jenž čeká na stavební povolení a poté zajistí prováděcí dokumentaci. S úpravami by se mohlo začít v červnu příštího roku.

„Zachování točky se v minulosti prověřovalo velmi pečlivě. Ve stávající podobě zůstat nemohla, a to ani jako manipulační zejména z důvodu svého napojení. Navíc se hledalo řešení, jak zkombinovat záchytné parkoviště a terminál veřejné dopravy. Pokud bychom toto chtěli umístit u točky na Borech, byl by to opravdu obrovský zásah do parku. Proto se rozhodlo o stavbě nové točky v Kaplířově ulici, u níž bude současně i parkoviště a terminál,“ vysvětlil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Útvar koncepce a rozvoje města Plzně se proto začal zabývat využitím plochy po zrušené točce. Na ni vjely tramvaje naposledy před pár dny 30. června 2019. „Plocha je navržena jako vstup do Borského parku s objekty pro kavárnu, půjčovnou koloběžek i dalších sportovních potřeb, s toaletami. Návrh počítá s ponecháním kolejí točny a jejich využitím pro novou kulturní zahradu. V území tak zůstane stopa minulosti,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

V roce 2018 byla odborem investic magistrátu zpracována projektová dokumentace pro sloučené územní řízení a stavební povolení. „V současné době čekáme na vydání stavebního povolení. Následně zahájíme práce na dokumentaci pro provádění stavby. Předpoklad zahájení výstavby je červen 2020 s dokončením do konce roku 2020. Odhadované náklady na stavbu jsou 25 milionů korun bez DPH,“ uvedl vedoucí odboru Pavel Grisník. Návrh zpracoval v roce 2014 architekt Aleš Kubalík. Studie byla projednána s veřejností v září 2014 a návrh byl také následně vystaven v OC Luna na Borech. 

Ukončení provozu tramvaje na točku do Borského Parku dne 1. července 2019 bylo vyvolané stavbou tramvajové trati na Borská pole. Při projednávání dopravních opatření bylo domluveno, že se příslušná stavební etapa bude shodovat se zavedením prázdninového jízdního řádu Plzeňských městských dopravních podniků, tedy 1. července 2019. Od tohoto termínu v úseku před Borským parkem v ulici Klatovská probíhá stavební činnost spočívající v rozbíjení asfaltu a vytýčení stávajících inženýrských sítí.

Borský park byl založen v roce 1914 původně jako sad na místě bývalého vojenského cvičiště architektem Leopoldem Baťkem. Od té doby se park zvětšoval a upravoval až do současné podoby. Od roku 2005 začaly v parku rozsáhlé rekonstrukce, které se týkaly především historického středu. V roce 2014 byla dokončena regenerace vegetačních prvků v areálu Borského parku. Park poskytuje díky své rozloze (42 ha) a vybavenosti vynikající podmínky pro kondiční sporty a relaxační pobyty ve volné přírodě. Vstupní objekt území zároveň dělí i propojuje. Může pojmout různé doplňující funkce a flexibilně se uvnitř měnit. Definuje rušný prostor náměstí u křižovatky a tišší plochy kulturní zahrady a galerie.

Napsal(a) Eva Barborková | Foto Eva Barborková

Kam dál?

SOUTĚŽ: Pochlub se jak trávíš dovolenou! Nejlepší snímky Drbna ocení...

úterý, 9. července 2019, 09:27

Razíš v červenci na vodu, k moři nebo na chatu? Nenechávej si fotky z letních radovánek jen pro sebe a poděl se o ně i s dalšími...

Plzeň upraví údolí Vejprnického potoka,které je rekreační oblastí

sobota, 6. července 2019, 13:23

Plzeň obnoví údolí Vejprnického potoka na západním okraji města. Jde o rekreační zázemí zejména pro obyvatele z blízkého sídliště...

VIDEO: Karin zneužíval trenér, uvědomila si to až v dospělosti. Její...

pátek, 5. července 2019, 12:56

Ačkoli se může zdát, že v dnešní době už je málo které téma tabu, sexuální násilí zůstává opředené jakýmsi hávem. Nemluví se o...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Milion chvilek považuji za parodii na Občanské fórum, říká mluvčí Jiří Ovčáček. Kandidaturu na prezidenta nevylučuje

„Praha je díky prázdninám prázdná. Přijel jsem dřív, než jsem čekal,“ začal prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček po podání ruky před rozhovorem. Na hausbót na Císařské louce v Praze totiž dorazil se slušným předstihem. Z původně plánovaných čtyřiceti minut povídání se setkání protáhlo na téměř dvojnásobek. Kromě uvolněných témat se bývalý novinář a dnes asi nejkontroverznější mluvčí v tuzemsku rozpovídal také o tom, za jakých okolností by byl ochoten kandidovat na prezidenta a proč nemůže přijít na jméno spolku Milion chvilek.

Pamětní bankovky s Karlem Gottem lidé vykoupili během čtyř hodin. Při čekání ve frontách musela zasahovat i policie

V Praze se včera prodávaly pamětní eurobankovky s portrétem zpěváka Karla Gotta. K výročí jeho 80. narozenin vydala společnost Nunofia celkem 5 tisíc bankovek s nominální hodnotou nula euro. Ve frontách na ně čekaly tisíce lidí. Vyprodány byly během zhruba čtyř hodin. Den po vyprodání se cena bankovek v aukcích pohybuje v řádech tisíců korun.

Lidé si zvykají na vratné kelímky. Podnikům ale přibyla práce

Letní večery lákají na budějcký Sokolák spoustu lidí. Například v kavárně Coffe on the go nebo v klubu K2 už ale nedostanete drink do klasického jednorázového kelímku, ale do vratného. I když je na něj záloha padesát korun, lidé si pomalu zvykají. Podle ankety na Budějcké Drbně o zavedení vratných kelímků je patrné, že lidé nápad kvitují, a mají z něho radost i samotní majitelé podniků. Jejich realizace a následná cesta k zákazníkovi, ale není jednoduchá a jsou s ní spojené i trable.