Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Modernizace plzeňského hlavního vlakového nádraží je u konce

 
úterý, 14. května 2019, 11:25

Plzeňské hlavní nádraží, významný uzel dálkové a regionální železniční dopravy na koridoru z Prahy do Chebu, získalo moderní podobu vlakové křižovatky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes ukončila přestavbu stanice. Cestující mají od loňského prosince nové podchody pod všemi šesti nástupišti. Nové jsou prostor před nádražím a koleje ve směru na Cheb, opraveny jsou železniční mosty přes Mikulášskou ulici. Stavba, která trvala zhruba 2,5 roku, stála 1,35 miliardy korun, řekla dnes mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Už v minulých letech SŽDC opravila úsek do stanice Plzeň-Jižní Předměstí, průjezd uzlem a východní část stanice. Postupně prošly rekonstrukcí 1., 2., 4. a částečně i 3. nástupiště.

Druhý podchod na hlavním nádraží od prosince spojuje všechna nástupiště s novým terminálem autobusové dopravy, který koncem loňského roku dostavělo město Plzeň. "Teď se dokončilo 3. nástupiště, kompletní modernizací prošla nástupiště 5 a 6. Rekonstrukce obou mostů Mikulášská zlepšila parametry železniční dopravy i provozu na silnici. Díky rozšíření se vytvořily samostatné pruhy pro tramvaje a cyklisty," řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Hlavním cílem rekonstrukce byla celková přestavba kolejového rozvětvení ve směru na Cheb a navazujících kolejí.

Cestující mohou využívat šest nástupišť, na všechna zajišťují výtahy z obou podchodů bezbariérový přístup. "Ještě před rekonstrukcí byl přístup na některá nástupiště po úrovňových přechodech, a to při velké frekvenci vlaků," uvedl Svoboda. Vlaky teď mohou projíždět nádražím rychlostí 80 km/h. Stanice má nový informační systém, protipožární signalizaci, kamerové systémy i přenosové systémy pro dálkové řízení provozu.

Plzeň zajistila kromě stavby autobusového terminálu také rekonstrukci tramvajové trati a prostoru před nádražím. "Celá tato oblast se stává klíčovým moderním dopravním uzlem našeho města. Věřím, že i díky tomu přilákají jednotlivé druhy dopravy ještě více cestujících," uvedl primátor Martin Baxa (ODS).

Práce na silně exponovaném místě poblíž centra byla podle obchodního ředitele Metrostavu Karla Volfa náročná. "Bylo třeba koordinovat vlakovou, tramvajovou i automobilovou dopravu, zároveň dávat pozor na možnou přítomnost nevybuchlých pum z druhé světové války, a to vše v co nejkratším možném čase," uvedl.

Dokončenou stavbu podpořil téměř 630 miliony Kč evropský program CEF (Nástroj pro propojení Evropy).

Práce na železnici v Plzni pokračují stavbou přesmyku domažlické trati za 1,1 miliardy Kč, která bude hotová letos. Na rok 2021 a 2022 ještě plánuje SŽDC rekonstrukce úseku Lobzy - Koterov a žateckého kolejového rozvětvení.

Napsal(a) ČTK | Foto Martin Pecuch

Štítky ČR, EU, železnice, stavby, Plzeň,

Kam dál?

Nastupující prvňáčci dostanou Plzeňskou kartu zdarma

pátek, 10. května 2019, 10:32

Plzeňské městské dopravní podniky nabízejí ve spolupráci s městem již potřetí Plzeňskou kartu ve formě přívěsku zdarma pro...

Zimní údržba v Plzeňském kraji byla průměrná, vyšla na méně než čtvrt...

pátek, 10. května 2019, 07:47

Zimní údržba v Plzeňském kraji patřila v uplynulé sezoně z hlediska nákladů k průměrným. Silničáři na ni vydali téměř 210 milionů...

Rooseveltův most projde rozsáhlou opravou, ta omezí dopravu

úterý, 7. května 2019, 18:08

Rooseveltův most spojující čtvrť Roudnou s centrem Plzně projde kvůli zhoršenému stavu mostní konstrukce rozsáhlou opravou....

Policie u Kařezu dopadla řidiče, který ujel německé policii

pondělí, 6. května 2019, 15:17

Policie dnes před 13:30 dopadla po rozsáhlé pátrací akci osmadvacetiletého řidiče bílého osobního automobilu BMW X6. Dnes po 7:00...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Jak bydlí Češi v regionech? Nejspokojenější jsou v obcích do tisíc obyvatel

Rozdíly mezi kraji panují především s ohledem na typ bydlení. Zatímco ve Středočeském nebo Zlínském kraji (46 %) převažuje bydlení ve vlastním rodinném domě, pronájmy vedou naopak v Praze (35 %), v Královehradecku žije téměř pětina obyvatel v bytě či domě u příbuzných nebo známých (17 %). Z hlediska spokojenosti s bydlením se rozdíly projevují spíše v souvislosti s velikostí obce. Nejvíce spokojení jsou se svým bydlením lidé žijící mimo Prahu, zejména ti z malých obcí. To a mnohé další vyplývá z výzkumu společnosti Ekonomické stavby, kterého se zúčastnilo více než tisíc respondentů.

DRBNA NA CESTÁCH: 3500 tun křišťálu, zlatem protkaný závěs a 1100 místností. Takhle si žil rumunský diktátor

Tří miliony tun mramoru, 3500 tun křišťálu na 480 lustrech a 1400 stropních světlech a mnoha zrcadlech a také 5500 tisíce tun betonu. To je jen krátký výčet materiálu, který byl použit při stavbě paláce pro bývalého rumunského diktátora Ceaușesca. Dnes druhá největší administrativní stavba na světě slouží jako budova parlamentu. A právě na honosný palác, který najdete v centru Bukurešti, se zaměříme v dnešním dílem Drbny na cestách.

Den s terénními pracovnicemi: Je výhodnější vyměnit jehlu, než léčit žloutenku

Den jsem strávil s terénními pracovnicemi Helenou a Ilonou ze Společnosti Podané ruce. Nejen u sbírání použitých injekčních stříkaček jsme si povídali třeba o tom, které nelegální drogy jsou v Olomouci nejrozšířenější, kde se v Olomouci nachází nejvíc použitých stříkaček a proč je dobré uživatelům drog jehly měnit.