Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Touha vlastnit auto dnes už není tak silná. Lidé chtějí jen tankovat a jezdit, říká šéf start-upu Driveto Adam Szabó

 
středa, 10. července 2019, 11:11

Jak se v zemi, kde dominují bazary a touha vlastnit, daří operativním leasingům a dalším formám dlouhodobého pronájmu aut? O tom jsme si povídali s Adamem Szabó - šéfem společnosti Driveto, která druhým rokem s pomocí Mitonu mění návyky tisíce řidičů. Ti totiž přicházejí na to, že vlastnění automobilu nemusí být tak výhodné, jak se na první pohled zdá.

Adame, co vám nyní zabírá nejvíce času?
Je to určitě Driveto Klub. Ten nám nyní zabírá nejvíce času, nejvíce lidí i nejvíce operativy, ale zároveň nám to dělá největší radost. Je to služba, která posunula segment operativních leasingů úplně jinam. Operáky jsou fajn, ale nevýhodou je chybějící flexibilita. Tohle se snažíme Driveto Klubem měnit.

Driveto Klub je služba, o které se v posledních měsících hodně mluví. O co jde? Jaký je rozdíl oproti běžnému operativnímu leasingu, který většina našich čtenářů zná.
Je to naše alternativa k operativnímu leasingu. Vychází ze zahraničních trendů, kde je model “subscription” stále více  populární. Auto si vlastně pronajímáte společně s balíkem služeb navíc, díky kterému vám stačí jednoduše jen tankovat a jezdit. Odpadá vám tak spoustu starostí.

Na rozdíl od operativního leasingu naši zákazníci neprocházejí byrokratickým peklem a k vyřízení papírů jim stačí jen občanka, řidičák a do 3 dnů jezdí. To je výhodné například i pro čerstvé firmy, které ještě nemají účetní závěrku.

Součástí měsíčního nájmu v Driveto Klubu je servis, pojištění a pneumatiky. To u operáku není pravidlem. Stejně i to, že auto z Driveto Klubu můžou kdykoliv bezplatně vrátit. U operativního leasingu lidé běžně zaplatí za předčasné vrácení. Je to hrozně svazující.

Myslíte si, že je to cesta, kterou se budou muset ubírat také tradiční leasingové společnosti?
To je zajímavá otázka. Tradiční leasingovky mají trochu jinou cílovku a nedokážu říct, zda to chtějí, nebo nechtějí měnit. Jisté je to, že pro velké korporáty s dlouhou historií a nastavenými procesy bude mnohem složitější něco měnit, než je to u start-upu, kterým jsme my.

V současnosti je trendem elektromobilita. Plánujete rozšíření nabídky také v tomto směru?
Máte pravdu. V tenhle moment máme v nabídce jen jednoho e-Golfa. Povím to takhle, hrozně tomuhle směru fandím, elektromobilita má smysl. Je tam však spousta ale. Ta auta jsou drahá, nemají takové dojezdy a není tak velké pokrytí nabíječkami. Až se ale tohle všechno vyřeší, určitě stoupne o podobné vozy také zájem u našich zákazníků. Zatím nedokážeme lidem nabídnout dobrou cenu, se kterou budou spokojeni a ocení všechny přednosti elektrických aut.

Miton je česká investiční skupina, která byla založena v roce 2000. Do jejího portfolia patří internetové společnosti jako Bonami, Glami, Rohlik.cz, Driveto nebo Biano. Firmu založili čtyři společníci – Tomáš Matějček, Ondřej Raška, Milan Zemánek a Michal Jirák. V roce 2013 se stal pátým partnerem Tomáš Hodboď, který společně s Mitonem v roce 2007 spouštěl srovnávač Heureka.cz. V roce 2015 se šestým partnerem stal Václav Štrupl, který s Mitonem v roce 2013 zakládal Bonami. Za Miton se o Driveto stará David Špinar, který je zároveň i CEO investiční skupiny.

Neuvažujete o zařazení užitkových vozů do vaší nabídky?
Ještě na začátku, když jsme spouštěli web Driveta jako agregátor operativních leasingů, jsme měli v nabídce dodávky. Byla po tom relativně poptávka, ale nechceme to vyloženě tlačit a mít je ve vlastním portfoliu. Důvody jsou jednoduché. Dodávky jsou prostě užitkové vozy, které jsou po krátké době obouchané, neustále se řeší škodné události a ve výsledku při vysokém nájezdu kilometrů nevyjde pronájem úplně levně.

Dokážete specifikovat, jak si představit vašeho průměrného zákazníka?
Je to člověk, který si raději objedná dovážku jídla nebo nákup potravin online, aby si ušetřil čas a starosti. K autu přistupuje jako k “nástroji”, který jej přemístí z bodu A do bodu B a nemusí řešit nic kolem. Nechce řešit skryté závady v autě nebo jeho následný prodej. Nechce zkrátka mít s autem starosti.

Vysokým procentem našich zákazníků jsou firmy. Už jsem zmiňoval výhodu ulehčené byrokracie. Na to slyší hodně. Pronájem auta si dají do nákladů a nemusí nic řešit.

Máte pocit, že Driveto alespoň trochu přidělává „vrásky na čele“ majitelům autobazarů? A nebo máte každý jinou cílovku? Jak říkáte. Bazary mají v současné době jinou cílovou skupinu než my. Pořád je spoustu lidí, kteří chtějí auto vlastnit za co nejmenší částku, a to se ne vždy vyplatí. S mladou generací se to ale mění. Tam touha vlastnit auto není tak silná.

Co plánuje Driveto v nejbližších měsících či letech? Vizí je určitě spousta.
Vizí je samozřejmě spoustu. Neradi děláme hodně věcí naráz a všechno polovičatě. Spíš se zaměříme na jednu nebo dvě věci, a tu vyladíme k dokonalosti. Navíc se stále učíme. Až přijde čas, tak se poohlédneme ven, třeba na Slovensko.

Driveto vzniklo jako start-up. Jaká je podle vás úroveň start-upů v tuzemsku? A jak těžké je prorazit?
Úroveň českých start-upů je u nás podle mě dobrá. Stačí se podívat na projekty, kde figuruje Miton. Plno z těchto firem jsou celosvětově na vysoké úrovni. Prorazit s novou věcí je těžké. Je k tomu zapotřebí hlavně dobrý, promyšlený nápad, který se dá rozvíjet a byznysově validovat. Například jednu dobu mělo plno lidí nápady na mobilní aplikace, které ale neřešily potřeby větší skupiny lidí a snažily si na sebe vydělat mikroplatbami. Oproti tomu u nás vznikají projekty, které usnadňují lidem placení, šetří jejich čas při nakupování nebo jinak pomáhají zlepšovat jejich život v jakémkoli směru. To si myslím, že je skvělé. U start-upu je také zapotřebí oprostit se od toho, že je plněním nějakého snu, ale přistupovat k němu racionálně.

Vizitka autora

 

Michael Daněk

šéfredaktor projektu Drbna

kontakt: sefredaktor@drbna.cz 

Budějcká Drbna je v prvním z regionálních zpravodajských webů projektu Drbna.cz.

 
Foto Driveto

Kam dál?

Nemám kuchařský idol, nechci nikoho kopírovat, říká sedmnáctiletá...

středa, 26. června 2019, 10:34

Když se ostatní učili počítat, Kristína již zkoušela vařit jeden z nejtěžších gastronomických úkonů, který kombinuje spoustu...

Fastfoody u nás změní omáčku a propagují to jako zcela nový produkt,...

úterý, 11. června 2019, 12:44

Na jaké jídlo se vyplatí zajít a čemu se raději vyvarovat? Nejen o tom je tvorba uživatele JdemeŽrát, který pravidelně publikuje...

Eurovize? Připomínalo nám to pionýrský tábor, říkají Lake Malawi

středa, 5. června 2019, 14:03

Minulý měsíc přinesl mimo jiné i další ročník Eurovize, kde Česká republika obsadila podruhé v řadě finálovou příčku. Albert...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Milion chvilek považuji za parodii na Občanské fórum, říká mluvčí Jiří Ovčáček. Kandidaturu na prezidenta nevylučuje

„Praha je díky prázdninám prázdná. Přijel jsem dřív, než jsem čekal,“ začal prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček po podání ruky před rozhovorem. Na hausbót na Císařské louce v Praze totiž dorazil se slušným předstihem. Z původně plánovaných čtyřiceti minut povídání se setkání protáhlo na téměř dvojnásobek. Kromě uvolněných témat se bývalý novinář a dnes asi nejkontroverznější mluvčí v tuzemsku rozpovídal také o tom, za jakých okolností by byl ochoten kandidovat na prezidenta a proč nemůže přijít na jméno spolku Milion chvilek.

Pamětní bankovky s Karlem Gottem lidé vykoupili během čtyř hodin. Při čekání ve frontách musela zasahovat i policie

V Praze se včera prodávaly pamětní eurobankovky s portrétem zpěváka Karla Gotta. K výročí jeho 80. narozenin vydala společnost Nunofia celkem 5 tisíc bankovek s nominální hodnotou nula euro. Ve frontách na ně čekaly tisíce lidí. Vyprodány byly během zhruba čtyř hodin. Den po vyprodání se cena bankovek v aukcích pohybuje v řádech tisíců korun.

Lidé si zvykají na vratné kelímky. Podnikům ale přibyla práce

Letní večery lákají na budějcký Sokolák spoustu lidí. Například v kavárně Coffe on the go nebo v klubu K2 už ale nedostanete drink do klasického jednorázového kelímku, ale do vratného. I když je na něj záloha padesát korun, lidé si pomalu zvykají. Podle ankety na Budějcké Drbně o zavedení vratných kelímků je patrné, že lidé nápad kvitují, a mají z něho radost i samotní majitelé podniků. Jejich realizace a následná cesta k zákazníkovi, ale není jednoduchá a jsou s ní spojené i trable.